niedziela, 27 listopada 2016

Epicko romantyczna historia w kolorowance na podstawie serii "Szklany tron"

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

Czytaliście serię "Szklany tron" pióra Sarah J. Maas? Ja sięgnęłam po nią dopiero zaciekawiona obrazkami z kolorowanki pod tym samym tytułem, która właśnie miała swoją premierę w Polsce. Sama książka z pewnością powieścią najwyższych lotów nie jest, aczkolwiek skutecznie umiliła mi czas w podróży służbowej kilka miesięcy temu. Na kolorowankę miałam ochotę już od dłuższego czasu, więc bardzo się ucieszyłam widząc zapowiedź jej polskiego wydania, a że Decomade ma do końca listopada darmową dostawę, nie zwlekając skorzystałam z okazji i już dzisiaj mogę zaprezentować wam jej przegląd :-)


Zacznijmy od wydania, które mimo wyraźnego i oczywiście niefortunnego podobieństwa do kolorowanki "Gra o tron" jest całkiem dobrej jakości. Zapewniam was, że nie znajdziecie w środku papieru toaletowego ;-) "Szklany tron" wymiarami jest jakieś 0,5 cm większy od "Gry o tron". Rozmiarem pasuje do zagranicznych wydań książek Johanny Basford. Okładka jest śliska z wprasowanym obrazkiem przestawiającym główną bohaterkę serii i tłoczonym, złotym tytułem, co sprawia bardzo dobre wrażenie. Książka jest dosyć mocno klejona i nie pokusiłam się o rozłożenie jej na płasko w pewnej obawie, że mogę ją uszkodzić. Ostatecznie i tak to zrobię kolorując, ale na razie dałam jej spokój. Papier jest biały, gładki i przyzwoitej gramatury. Grubością wprawdzie specjalnie się nie wyróżnia, ale myślę, że bez obaw możecie użyć na nim wszelkich mediów, szczególnie że obrazki są tak naprawdę jednostronne.

Podobnie jak w "Grze o tron" tutaj również mamy ilustracje przedstawiające sceny z opowieści. Po prawej stronie jest obrazek, po lewej fragment z książki, w sumie 47 ilustracji. Główną bohaterką "Szklanego tronu" jest zabójczyni Celaena Sardothien i dlatego w kolorowance przewija się masa postaci kobiecych. Oczywiście nie zabrakło też najważniejszych postaci męskich, czyli księcia Doriana, kapitana Chaola, Aediona czy Rowana. Poza tym znajdziemy też trochę widoków i obrazków przedstawiających wnętrza. W kolorowance zostały zilustrowane wszystkie powieści (w tym niewydana jeszcze w Polsce część "Imperium burz", więc można zrobić sobie przedsmak kontynuacji historii) i wszystkie cztery nowelki opowiadające losy Celaeny przed jej spotkaniem z Dorianem i Chaolem.

Ilustracje zostały stworzone przez trzech różnych ilustratorów, co od razu rzuciło mi się w oczy - różne style rysowania. Dwójkę z ilustratorów możecie kojarzyć z "Gry o tron" (Yvonne Gilbert i John Howe), a trzeci (Craig Phillips) tworzył ilustracje do kolorowanki "Outlander", która jeszcze nie doczekała się swojego wydania w Polsce, a którą też chętnie bym przygarnęła ;-)

Poniżej kilka wybranych obrazków przykładowych:

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

kolorowanka Szklany Tron Sarah J. Maas

Podsumowując uważam, że kolorowanka jest bardzo udana z ładnymi obrazkami trafiającymi w mój gust i dobrej jakości pod względem wydania.

"Szklany tron" jest już powszechnie dostępny i możecie go kupić zarówno w sklepach stacjonarnych jak i internetowych w cenie ok. 20 zł.

Jeśli macie ochotę zobaczyć pełną zawartość książki, zapraszam na mój przegląd na YouTube.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz