piątek, 10 lutego 2017

Japoński pop-art w najlepszym wydaniu i "COLOR ME" Nakamury Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Podejrzewam, że niewiele osób zna japoński zespół rockowy Asian Kung-Fu Generation, czy ilustratora Nakamurę Yusuke. Asian Kung-Fu Generation to zdecydowanie mój ulubiony zespół japoński. Poznałam go jeszcze w czasie studiów i od tamtej pory z przyjemnością słucham ich kolejnych płyt :-) Zaś Nakamura Yusuke to ilustrator, który zrobił okładki do wszystkich ich płyt i muszę powiedzieć, że jest naprawdę rewelacyjny. Tak więc możecie sobie wyobrazić, jak bardzo się ucieszyłam widząc kolorowankę, która wyszła spod jego ręki :-D

Ciekawych zespołu odsyłam do ich strony, która jest częściowo po angielsku. Polecam też puścić sobie do czytania tego wpisu poniższy teledysk z ich piosenką "Rewrite" ;-)


Więcej o Nakamurze Yusuke możecie znaleźć na jego stronie lub na Facebooku. Polecam rzucić okiem na jego prace, które uważam za doskonały przykład japońskiego pop-artu. Poza okładkami do płyt muzycznych czy książek stworzył również kilka albumów, np "Kirara chan". Sama kolorowanka, której pełny tytuł brzmi "Color Me. Namaura Yusuke nurie Book" to właśnie zbiór jego prac. Znajdziemy tu i okładki z płyt i ilustracje z "Kirara chan". Jedynie okładka książki to grafika stworzona tylko i wyłącznie dla tej kolorowanki. Oczywiście jest to obwoluta, pod którą kryje się czarno-biała okładka właściwa z tą samą grafiką. Na wewnętrznej stronie obwoluty spisano 5 punktów, które między innymi sugerują podkładanie czegoś pod kolorowaną stronę (szczególnie jeśli chce się użyć techniki mokrej), informację o konkursie (trwał niestety tylko do końca stycznia), propozycję, by cieszyć się tą książką jako albumem, jeśli nie ma się ochoty jej kolorować, itp.

Każda ilustracja w "Color Me" jest jednostronna i na jedną stronę. Na odwrocie grafiki znajduje się informacja, skąd ona pochodzi. Dzięki temu spokojnie możemy pokolorować obrazki pisakami lub farbami. Dodatkowo kartki są perforowane, więc można je łatwo wyrwać i oprawić sobie w ramki. W tym wypadku uważam to za doskonały pomysł :-) No i perforacja jest tak subtelna, że początkowo jej nie zauważyłam i dopiero czytając opis na okładce zorientowałam się, że w ogóle jest. W sumie znajdziemy tu 40 oryginalnych grafik Nakamury, z czego każda przedstawia postać dziewczyny w różnych szalonych interpretacjach. Dwie z tych czterdziestu grafik to takie blade wersje, które nie dość, że trzeba pokolorować, to jeszcze trzeba samemu zrobić lineart. Rozmiar książki to mniejszy kwadrat o wymiarach 22,5x22,5 cm, czyli taki sam jak księżniczki.

Na końcu "Color Me" znajduje się jedna strona z informacją o przyborach do kolorowania/malowania, osiem stron ze wskazówkami jak kolorować: kredkami, pisakami Copic i farbami akwarelowymi oraz sześć stron z indeksem oryginalnych prac zawartych w kolorowance. Tak więc, jeśli ktoś ma ochotę, może pokolorować każdą grafikę zgodnie z oryginałem. Wystarczy wzorować się na pracy z indeksu. Wszystkie te strony są wydrukowane na trochę grubszym, lekko kredowym papierze.

A poniżej kilka wybranych, przykładowych grafik:

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Color Me Nakamura Yusuke

Papier w "Color Me" nie powala swoją grubością, ale nie jest to też jakość papieru do ksero. Oceniam go na przyzwoity, a ponieważ strony są perforowane, spokojnie nada się do jakiejkolwiek techniki, którą zdecydujemy się zastosować podczas kolorowania.

Moja opinia na pewno obiektywna tutaj nie jest, szczególnie że zawsze podobały mi się okładki płyt Asian Kung-Fu Generation, ale wierzę, że wy również docenicie oryginalny styl i niesamowitą pomysłowość Nakamury :-) Mam wielkie plany, by pokolorować kilka grafik i powiesić je sobie w mieszkaniu, ale najpierw muszę się zdecydować, czy kredkami, czy może raczej zrobić to pisakami, choć tych drugich musiałabym się wcześniej nauczyć ;-)

"Color Me" można kupić na Amazon JP w cenie 1404 JPY. Nie słyszałam o planach wydania jej po angielsku. Jeśli nie wiecie, jak zrobić tam zakupy, odsyłam do mojej instrukcji ;-)

Ciekawych pełnego przeglądu, odsyłam jak zawsze na mój kanał YouTube:



DANE KSIĄŻKI:
中村佑介ぬりえブック「COLOR ME」
Nakamura Yusuke nurie Book [COLOR ME]
Nakamura Yusuke
Wydawnictwo Fukkan 2016
22,5x22,5 cm
ISBN: 9784835454368 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz